omjagvarenbok.blogg.se

Det där som kallas livet, tolkas så olika av alla. Det här är min tolkning.

Stukat självförtroende

Publicerad 2015-09-14 16:49:41 i Filosofi,

Ibland, inte ofta, så går man omkring i ett töcken. En liten dimma som inte sinar. För att klara av dagen måste man försöka se förbi, tänka positivt och inte känna efter så mycket. 
Idag har allt passerat som i ett töcken, där jag inte alls känner mig helt kry, pigg eller high på livet. 
Jag jobbar ständigt med de dåliga dagarna. Vilket gör att de är färre och mer lättöverkomliga. Det blir lättare med tiden. Och för er som faktiskt läser och känner igen er så ge inte upp. Är det en dålig dag med riktigt lågt självförtroende så fortsätt kämpa, det är tufft. Men så värt det i slutändan.
Så med mitt stukade självförtroende, med ett huvud som dunkar av spänningshuvudvärk och en ångestklump i bröstkorgen, går jag med huvudet högt, ger mig själv en klapp på axeln och intalar mig att det är en bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Blomberg

I bloggen kommer jag skriva om allt mellan himmel och jord, livets tolkningar, på saker som tynger mig och saker som glädjer mig. Jag är en amerikansk fotbollsspelare/coach som studerar heltid på Stockholms universitet och jobbar extra som barista.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela