omjagvarenbok.blogg.se

Det där som kallas livet, tolkas så olika av alla. Det här är min tolkning.

Ännu ett sånt där uppehåll

Publicerad 2015-09-09 11:28:47 i Filosofi, Text,

Inte för att så många läser och följ mig. Men det känns ju faktiskt bättre för mig när jag skriver. Så jag gör det för mig, inte för någon annan. 

Det är mycket, extremt mycket. Känner att jag tagit mig vatten över huvudet med allt som jag tackat ja till. Jag mår inte jättebra. Faktum är att jag är tillbaka ner. Till dit jag svor att jag aldrig skulle hamna igen, dit jag kämpade så hårt och länge med att komma upp från. 
Hursomhelst så kämpar jag fortfarande, kan inte påstå att det inte är en daglig kamp att hålla sig ovanför. 

Jag sjunker,
Djupare och djupare
Försöker simma
Finns inget motstånd
Jag sjunker
För det är inte vatten jag drunknar i  




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Blomberg

I bloggen kommer jag skriva om allt mellan himmel och jord, livets tolkningar, på saker som tynger mig och saker som glädjer mig. Jag är en amerikansk fotbollsspelare/coach som studerar heltid på Stockholms universitet och jobbar extra som barista.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela