omjagvarenbok.blogg.se

Det där som kallas livet, tolkas så olika av alla. Det här är min tolkning.

Den tänkande månen

Publicerad 2015-08-20 11:52:45 i Små finurligheter,

Månen, den underbart vackra, under de mörka timmarna om natten. Den stora reflexen som hjälper till att sprida solens ljus när det är mörkt. Månen vakar över oss som ett skyddande öga, där vi kan finna tröst och lugn. Den får oss att tänka, för den är ju trots allt i skuggan av solen. Tvillingen som syns när alla sover, som ingen egentligen ser. Den får oss att tänka på allt det osynliga. Det osynliga som tankar och önskningar.
I natt. I natt så insåg jag att man inte ska planera, man ska göra det man känner för. Flyta med, istället för att kämpa emot. Sluta tänka på morgondagen eller vad som hände igår. Tänka i nuet. Leva i nuet. Vara i nuet. När det händer, när man slutar fundera på en massa saker hela tiden, det är då man lever. Det är då man mår som bäst och det är då man är fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matilda Blomberg

I bloggen kommer jag skriva om allt mellan himmel och jord, livets tolkningar, på saker som tynger mig och saker som glädjer mig. Jag är en amerikansk fotbollsspelare/coach som studerar heltid på Stockholms universitet och jobbar extra som barista.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela